רשלנות רפואית - הריון ולידה

רשלנות רפואית

נשים הרות מצויות במעקב רפואי ועוברות בדיקות סקר ובדיקות נוספות. על המערכת הרפואית להתייחס בכובד ראש לנתונים ותלונות העולים תוך כדי מעקב ההריון. למרבה הצער קיימים מקרים רבים בהם נופלת רשלנות בפעולות המערכת הרפואית והתוצאה של רשלנות זו עלולה להיות נזק גדול מאד

רשלנות רפואית של הרופא המטפל בשלב מעקב ההיריון – לעיתים הרופא אינו מתייחס בכובד ראש מספק או אף מחמיץ נתונים בעייתים אשר עמדו בפניו. במקרים נוספים הרופא אינו מפנה את המטופלת לביצוע בדיקות רלוונטיות בהתאם למצב.

רשלנות רפואית בבדיקות אולטרסאונד ובדיקות הסקר – תוך כדי ההיריון עוברת המטופלת בדיקות סקר שונות כגון בדיקות אולטרסאונד מי שפיר ועוד. במסגרת בדיקות אלו ניתן לזהות מומים וממצאים רפואים קריטיים נוספים אשר יסייעו בקבלת החלטות נכונות ו/או ביצוע טיפולים רפואיים מתאימים. כאשר יש איחור או חוסר אבחון, התוצאה לעיתים מלווה בעוול רב לתינוק ומשפחתו, כאב, סבל ומצוקה מתמשכת. אלו מקרים שיכולים להכלל תחת הגדרה של רשלנות רפואית ולקבל פיצוי, שאומנם לא יפחית מהעוול אבל יקל על ההתמודדות של המשפחה.

רשלנות רפואית במהלך הלידה עצמה – קיימת קשת רחבה של מקרי רשלנות רפואית העלולים להתעורר תוך כדי תהליך הלידה עצמו. למשל רשלנות בהתייחסות למצוקה עוברית המופיעה במוניטור, אי זיהוי מצבים מסוכנים כגון לחץ דם, חבל טבור הכרוך סביב צוואר העובר, איחור בהעברה לתהליך של ניתוח קיסרי, רשלנות רפואית בזיהוי ובטיפול מצב של כליאת כתפיים (כגון, הערכת משקל שגויה, שימוש בכוח רב מידי למשיכת העובר)

לרשלנות רפואית בהריון ולידה עלולה להיות השפעה הרת גורל על חיים שלמים. מהלך חיים שלם עלול להשתנות בעקבות רשלנות רפואית בלידה – ממצב של חיים תקינים ונורמליים לחיים המלווים בסבל, ייסורים יומיומיים, תסכול ועצב

במצבים בהם הריון אשר אמור היה להיות הריון תקין הסתיים בתינוק בעל נכות קשה,  או בנכות משמעותית של היולדת –  מומלץ לקבל ייעוץ משפטי אשר ייבחן באם מדובר ברשלנות רפואית.

בבדיקה זו ייבחן מלוא התיעוד הרפואי, תיערך התייעצות ראשונית עם מומחים רפואיים וייבחנו ההיבטים המשפטים של המקרה על פי העקרונות המנחים אשר נקבעו בדין ובפסיקת בתי המשפט.

בתביעות בגין רשלנות רפואית שכר הטרחה משולם רק בסיום ההליך ורק לאחר קבלת פיצוי בפועל.